fbpx

חקלאות ותוצרת בחווה

"ויניחהו בגן עדן לעובדה ולשומרה.."

גן עדן אמיתי הוא מקום מלא בעשייה ויצירתיות. במשך כל ימות השנה, מסביב לשעון, אנו עסוקים בעמל רב ועשייה נמרצת וכל זאת על מנת שהתוצרת שלנו תהיה הכי טובה, הכי משובחת ובאיכות בלתי מתפשרת.

בחווה, אנו רואים בעבודה ערך, שמחים שבחרנו בחיים קרובים לאדמה, חיים בהם אפשר להריח את ריח האדמה אחרי הגשם, וריחו של העשב בזמן ההליכה בשדות המרעה עם העדר. שמחים לגדל ילדים עם הטלאים ביונקיה ובחדר אוכל עם החבר'ה – כמו משפחה אחת גדולה. שמחים להתבונן בגבעות מסביב, ולהיזכר איך פעם היתה כאן שממה, והיום – גן עדן פורח, טלאים מדלגים ועצים עמוסי פרי.

בכל אחד מהענפים החקלאיים של החווה, ישנה עבודה יומיומית מסביב לשעון. כשמדובר בצומח ובחי – אנו מחויבים להקדיש את מלוא תשומת הלב כדי לתת מענה מיטיב עבור הצרכים של כל עץ, כל פרי וכל בעל חיים.
איך אנחנו עושים את זה? – עם נכונות לעבודה קשה ועם המון אהבה למה שאנחנו עושים!

בכרם הזיתים 

מידי שנה אנו עמלים בכרם כדי להגיע בסופו של דבר לשמן זית הכי איכותי שיש!

בהתחלה אנו גוזמים חלק מהענפים על מנת שקרני השמש יוכלו לחדור לעלוות העץ.
לאחר מכן אנו מזבלים בקומפוסט מחומרים טבעיים על מנת לתת הזנה אופטימאלית לאדמה.
בהמשך אנו מורידים "חזירים"- נצרים מיותרים מתחתית הגזע – כדי לתמוך ולבסס את הגזע המרכזי. משהגיע שלב המסיק, אנו פורסים רשתות לכל אורך השורה ועוברים עם טרקטור רתום ל"מנערת". המנערת אוחזת בגזע ומטלטלת את העץ כך שכל הזיתים יפלו על הרשת. בשלב הזה אנו מוציאים בידיים את העלים והענפים הדקים שנשרו, אוספים את הזיתים לערמות ומעבירים לדולבים (מיכלים גדולים).
עוד באותו היום, כמה שיותר סמוך לזמן המסיק, אנו ממהרים אל בית הבד על מנת להכניס את הפרי לכבישה. בבית הבד, הזיתים נכנסים אל מכונה גדולה שם הם נכבשים בכבישה קרה (עד 37 מעלות) וכך אנו מקבלים שמן זית אורגני , נקי ומשובח עם ריח טרי ומשכר !!
שמן הזית האורגני שלנו הינו בעל חומציות של עד 0.4%  ומשווק אליכם עד הבית בבקבוקים של 750 מ"ל או בפחים של 5 ליטר.

בפיקוח אורגני של אגריאור וסקאל ישראל.
נושא תו איכות של ענף הזית .

במטע התמרים

העבודה בתמרים היא מאוד אינטנסיבית וכוללת טיפול ברמה יומיומית כל השנה.
בשלב הראשון אנו גוזמים את הענפים המיותרים כדי שבהמשך השנה נוכל להתקרב לידות עם הפרי וענפים לא יחסמו את הגישה אליהם.
השלב הבא נקרא "קיוץ" -מורידים את הקוצים של הענף- עם מצ'טות גדולות וחדות. למה עושים את זה? כדי שהם לא יפגעו בפרי .
כשמתקרב האביב והידות שעלו מצמיחות כבר פרחים- אנו מאביקים את הפריחה עם אבקה זכרית. 
בשלב הבא תהיה חנטה- נראה פירות קטנטנים לאורך כל סנסן.  כעת, נדלל את הפרי, כדי שהפירות שנשארים על הסנסנים יקבלו יותר אנרגיה וחומרי הזנה מהעץ ויוכלו להיות יותר גדולים ומשובחים.
הפירות גדלו, האשכולות נהיים כבדים והידות עלולות להישבר מכובד משקלם, לכן בשלב הזה אנו קושרים את הידות לאחד הענפים שמעליהן כדי לתמוך בהן ולחזקן. בשלב זה, הפרי עדיין ירוק.
כשהתמר הופך לצהוב אנו קושרים סביב כל אחד מהאשכולות שק עם חורים קטנטנים וצפופים כדי שיהיה מאוורר אך גם ימנע ממזיקים וכנימות לחדור פנימה ולפגוע בתמרים.
ואז מגיע השלב הכי כיפי- הגדיד. הפרי משנה את צבעו לחום אדמדם- הוא כבר בשל. אנו עוברים על כל המטע 3-4 פעמים וגודדים באופן ידני את התמרים. קוטפים בעדינות את הבשלים ומשאירים את אלו שזקוקים לעוד זמן הבשלה על העץ .
הפרי נשלח למיון ואריזה, ונשמר בהקפאה עמוקה עד שהוא מגיע אליכם !
במשך כל השנה עצי התמר שלנו מוזנים בקומפוסט מחומרים טבעיים בלבד, ללא הורמונים וללא כימיקלים .
אנו משווקים את התמרים שלנו באריזות של 1 קילו, 2 קילו ו5 קילו. 

במטע המנגו

עצי המנגו מקבלים טיפול של גיזום נכון, עישוב, זיבול ודישון לאורך כל השנה. כדי לשמור על המנגו שלם ואיכותי ללא סימני חבטות, הקטיף מבוצע באופן ידני עם הרבה תשומת לב ועדינות.
אם עוד לא יצא לכם, מוזמנים לבקר במטע בעונת הקטיף ולהנות מריח משכר ומראה מלבב ומרגש. בכלל, מנגו זו ההוכחה שגן עדן זה כאן בעולם הזו!
את המנגו ניתן לרכוש בקרטונים בלבד בעונה. אז אם עכשיו בין מאי ליולי ממליצים לכם לבדוק איתנו אם כבר קטפנו ואם נשאר, כי זה עף ממש מהר!

בדיר הכבשים

הוצאנו את הכבשים היפות שלנו למרעה יום יום, אירגנו להן מפגש אוהבים רומנטי בחיק הטבע עם האילים, ליווינו אותן ב4 וחצי חודשי הריונן, קיבלנו את הטלאים המתוקים בהמלטות, גם באישון לילה, גידלנו אותם באהבה ובמסירות בתנאים הכי טובים שיכולנו.  ואז.. (צמחונים וטבעונים לאטום אוזניים..) ביקשנו מהם סליחה, ברכנו על השחיטה ושחטנו למאכל. 
אצלנו תוכלו לרכוש בשר בוטיק ארוז בואקום, מוכשר כמובן , לפי בחירתכם. צלעות, סינטה, טחון ועוד ועוד.
בשר הטלאים שלנו הוא בשר של בעלי חיים שגודלו וטופחו בטבעיות, באהבה ובכבוד, תוך נתינת תודה לאלוהים ולבעל החיים שמאפשר לנו להנות ולהתענג ממנו. בהיותנו אוכלי בשר, חשוב לנו, שהאנרגיה שאנו שמים בבעלי החיים תהיה טובה ומלאה בהכרת תודה. כך, לתפיסתנו, בשרו של בעל החיים יהיה רווי בבריאות גופנית ונפשית, ורק אז נכניס אותה לגופינו או נחלק ממנה לאחרים. 

גידול ללא אנטיביוקה.

קוסמטיקה טבעית

אנו מכינים מוצרי ריפוי וטיפוח על בסיס שמן הזית האורגני שלנו, תוך שמירה על סגולותיו ואיכויותיו המרפאות ושימוש בחומרי הגלם האיכותיים ביותר. ברישיון משרד הבריאות. 

אצלינו ניתן להשיג:

"משחת פלא" – קרם טיפולי על בסיס שמן הזית האורגני שלנו וצמחי מרפא ארץ ישראליים. המשחה מטפלת ברוב בעיות העור כגון תפרחת חיתולים, אסטמה של העור, דרמטיטיס, יובש אדמומית, ועוד.. מתאים גם לאזורים אינטימיים לנשים לריפוי אחרי לידה וכד' מוגש בצנצנת של 60 מ"ל

חמאת רגליים טבעית – נהדרת לרגליים ולכפות הרגליים. לריפוי והזנה, טיפוח ופינוק מושלם! מוגש בצנצנת של 40 מ"ל

‍דאודורנט טבעי – ללא אלומיניום. מונע ריחות ומשאיר את העור נושם. מוגש בצנצנת של 50 מ"ל

קרם פנים טבעי – הקרם נרקח על בסיס שמן הזית האורגני שלנו. מתאים בעיקר לעור יבש ומעורב. לעור שמן- בהתאמה אישית. קרם הפנים שלנו נרקח ממש מראשיתו , ומכיל את חומרי הגלם המשובחים ביותר. אני אישית, לא יכולה בלעדיו… מוגש בצנצנת של 30 מ"ל.